SJUKA SMÅ BARN

Hej allihop!
Låt mig berätta om min lazy dag, jag vaknade halv 7 imorse och hör inte ett ljud från barnens rum. Fixar mig och vid kvart i sju hör jag fortfarande ingenting. Tänker att jag ska smyga in och lägga mig i sängen som står inne i deras rum, när jag precis lagt mig ner hör jag "HEEEEEY" från Alex. Jag säger "no, down" och han lägger sig ner. Efter att ha pratat i ca 15 min tvärslocknar han och sen väcker Viv oss kvart i elva, ungarna sov alltså från 8 igårkväll tills kvart i elva imorse, jag var i schock. Och min hostmum sa att hon hade tittat in flera gånger för att se om vi levde eftersom vi sov så länge, haha! Vi gick upp och åt frukost, jag bytte blöjor och klädde på barnen, sen lekte vi fram tills halv 2 då jag lade viv som somnade med huvudet i mitt knä på soffan. Båda barnen är sjuka om jag inte nämnt det, feber, förkylning och hosta, så antar att det är därför dem är trötta, tycker synd om mina bebisar!
Jag tog alex i vagnen och gick en runda på 20 minuter medan viv sov, för han var inte ett dugg trött, när vi kom hem fixade jag lunch till lillkillen som nästan somnade med huvudet i tallriken. Lade honom, och sen sov dem båda till 4. Kvällsmat och sen slutade jag jobba! Gud dagen har gått så himla fort, skönt med en slappdag i alla fall, men hoppas barnen blir friska snart så vi kan gå till parken, saknar Fatima (en nanny) och tamara (flickan fatima är nanny till), hon har alltid något kul att berätta.
Nu funderar jag på att antingen springa bort till gymmet, eller gå en långrunda, eller möjligtvis dra en shoppingrunda på Urban, får se!

Sorry för långt inlägg, Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0