BAD AND GOOD DAY

Hej :)

idag när jag var i parken med barnen så träffade jag en annan au pair, Julia. Så vi bytte nr och hon ska visa mig runt här på onsdag troligtvis, riktigt kul!

Btw..
Idag skulle vi fixa ett Social Securitu Number till mig, sånt behöver man för att tex öppna ett konto och skaffa ett betalkort. Jag tänkte redan när vi gick dit, något kommer krångla. Och JA, min mamma har tydligen valt att ge mig TRE given names. Jag heter alltså Elin Sofia Lovisa Borg, jag har inga mellannamn utan jag har tre första namn. Så när hon skulle skriva in mitt namn fick ALLT utom A.et i Lovisa plats i hennes kolumn på datorn.
Så hon måste skicka in alla mina papper till något, eh ja jag minns inte, för att förklara att jag har ett för långt namn och att hon har sett alla mina papper så att allt stämmer, så att få mitt social security number kommer ta 4 veckor istället för 10 dagar, enbart för att jag har 3 första namn och för att hon bara fick plats med 12 tecken i sin kolumn inte 13. Gud, jag fick typ ett psykbryt. Hon kunde inte göra på något annat sätt heller, så ja jag får vänta 4 veckor och hoppas att allt går bra.

Nu ska jag sitta och vänta på att AMAR ringer, det är 2 veckor sen vi pratade. Ska bli underbart, dessutom har vi 10 månader imorgon, 10 sjukt bra månader har det varit!

Kommentarer
Postat av: Vide

Jag behövde inte skaffa sådant nummer för att öppna mitt bankkonto samt få visa kort o.O Dem behövde typ bara pass. Däremot behöver du det för att skaffa körkort här

2010-06-15 @ 03:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0