GODMORGON

Hej alla söta!
Nu sover mina barn, som alltid vid den här tiden. Tänkte jag skulle bertätta hur en vanlig dag här ser ut, ni behöver inte läsa om ni inte är intresserade, men ja.

06:30, mitt alarm ringer, jag går upp och tvättar ansiktet typ, kollar datorn snabbt.
07:00, alex vaknar, låter honom ligga 10 minuter och vakna ordentligt. Inte kul att dra upp en halvvaken alex kan jag tala om.
07:15 går in och hämtar alex och Viv om hon är vaken.
07:30-07:35 frukost för barnen, yoggi och smörgås för viv & havregrynsgröt och smörgås för alex.
07:50, plockar av frukosten och klär på barnen.
08:15, packar ner två lyckliga barn i vagnen och går till parken för lek (numera plask eftersom vi kommit på att det finns vattenkranar).
09:00 börjar försöka få med barnen hem, detta brukar ta 15-20 minuter, haha.
09:20, hemma förhoppningsvis, barnen får snacks och något att dricka.
09:30, lägger två TRÖTTA barn för förmiddagsnap.
09:35-11:30 barnen sover, jag plockar ur diskmaskinen, lägger in tvätt, viker om det finns, plockar upp leksakerna från golvet, sitter vid datorn & äter frukost.
11:30, barnen vaknar, brukar även här låta dem ligga kvar 10 minuter för att dem ska vakna till ordentligt.
11:40 hämtar barnen, vi går ner och sätter på musik och leker ca en timme.
12:10 jag börjar med maten, brukar oftast bli mc & cheese, chicken mg nuggets, eller något sånt. När barnen äter brukar jag ta ut tvätten och lägga in i torktumlarn.
13:00. barnen har ätit färdigt och jag plockar in disken medan dem tittar i en bok eller leker.
13.30, vi går ut och leker, antingen på baksidan, i parken, eller bara går en runda.
14:30, dags för eftermiddagsnap.
14:30-16:00, jag viker återigen tvätt (om det finns någon vill säga), plockar lite på mitt rum, plockar ännu fler leksaker, tar in posten, tittar på tv och tar det ganska lugnt.
16:00 barnen vaknar, leker inne 1 timme.
17:00 Sus eller David kommer hem och jag slutar för dagen!

Ganska mycket text, men det är väl ungefär såhär en dag ser ut för mig. Tiderna varierar väldigt mycket, men jag skrev bara ca så som det brukar vara.
I eftermiddag ska jag möta upp Fernando vid harvard square för en glass, awesome med tanke på att vädret är riktigt klabbigt här. Imorgon är jag ledig, vilket betyder sovmorgon. Och på kvällen ska jag träffa Bostons finaste brudar! Kommer bli en grym midsommar!

Kommentarer
Postat av: mamma

det var faktiskt kul att se hur din dag ser ut.

Dagarna måste gå fort.

KRAM MAMMA

2010-06-24 @ 21:56:37
Postat av: pp

Verkar vara ganska behagliga dagar, hade nog varit värre om barnen varit några år äldre.

De är väl lite för små för att kivas? Jag menar på riktigt.

Snacks,MC,nuggets ! amerikanska matvanor :-r

inte min grej :)

2010-06-25 @ 09:01:32
Postat av: christian

det är väl ungefä som din vardag ser ut hemma i g -ved

2010-06-28 @ 00:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0