BUSY HELG

Jag vet att jag inte har uppdaterat på hela helgen, men jag kan säga såhär, jag har vart hemma sammanlagt 10 timmar (9 av dem sov jag). Så jag har haft fullt upp.

Fredags, jag jobbade en timme sen sov jag 3 timmar. Gick en runda, duschade, städade mitt rum och på kvällen mötte jag upp sötaste Marie i Boston. Vi gick en runda på Newbury street i ÖSREGN typ. Självklart hade ingen av oss paraply, duktigt! Köpte mössa och vantar som jag ska visa sen, mössan är så stört najs. Vi insåg också att den nya CONVERSESTOREN hade öppnat, farligt farligt, svårt och inte dra kortet och få med sig ett 3.dje par hem. Men jag bestämde mig för att vänta tills efter familjen vart här.
Var beredd på att lägga mig tidigt eftersom jag skulle upp 8 dagen efter. När jag går av tbanan möter jag bästa Amit & Diego så jag fick minsann inte gå hem utan följde med dem på fest (lyckligtvis 10 min från mitt hus). Ganska lamt, men rätt kul ändå, folket spelar stor roll. Var hemma vid 2 och då var jag både kall & trött så jag somnade fort.

Lördag, klockan ringde 8 så jag rullade (bokstavligt talat) ur sängen! Frukost, snabbfix och sen åkte jag in till Boston för och möta Jenny, Marie & Anna. Vi shoppade loss, fikade på starbucks, åt på Au Bon Pain och gick återigen på Newbury street och den nya Converseaffären igen (älskar). Man kan säga att det var storm, Gudrun mitt inne i Boston och vi var glada att vi inte blåste bort, haha! Åkte hem runt 7, försökte ragga fest men kom inte ut fören runt halv 12. Vi hann med 3 fester innan vi äntligen bestämde oss för vart vi skulle stanna, och där var vi fram tills 4 då Jonas körde hem mig, kom i säng halv 5 och jag skulle upp 8 även dagen efter.

Söndag, vaknade av alarmet vid 8, stängde av det (i sömnen tror jag även om jag vaknade till), somnade om och vaknade 09:20. Insåg att jag behövde ta tbanan vid 10, jag sprang upp, fixade mig snabbt, hoppade frukosten, bytte en blöja på Viv och sen powerwalkade jag till tunnelbanan. Mötte Lisa i Boston, vi gick en Freedomtour som var TOPPEN! Ska tvinga familjen att gå den för det var verkligen kul och lyssna på guiden som även var utklädd. Efter touren åt vi på Hard Rock Café, sen gick vi och mötte 2  andra tyska tjejer, satte oss på en annan restaurang och drack ananasjuice. När Julia kom in till Boston gick vi till Hard Rock igen, på talangjakt. Våran servitris var lite dryg så hon bjöd oss på glass, awesome!
När det var slut gick jag och Lisa på bio och dem andra åkte hem!

Toppenhelg, och jag tycker om när det händer saker hela tiden. Så enligt mig var den här helgen den perfekta, hatar att bara sova eller slappa bort helgerna! Nu är klockan snart 10 och jag ska göra mig redo för lite sömn! Jobb imorgon med bara en liten skrutt hemma som är sjuk, Alex ska till daycare!

Puss & godnatt <3

Kommentarer
Postat av: alicja

det verkar sjukt underbart att bo i USA i ett helt år! men jag undrar bara om det är en familj du känner sen innan som du bor hos eller om det är något som du har som jobb. hur får man chansen att åka till usa och göra det du gör? verkar spännande.

2010-10-19 @ 19:00:22
URL: http://alicja.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0