KNAS DAG UTAN EL

Den här dagen har varit allt annat än normal. Vaknade vid 5, allt var frid och fröjd, efter en stund blinkar min lampa till och släcks. Tänds efter ca 2 minuter igen och är tänd i 10 minuter sen släcks den igen. Jag ba "åååååååh, strömavbrott" kan tillägga att hela huset var KOLSVART, och folk som känner mig vet att jag är dödsrädd för mörker. Så jag sätter mig vid datan, som vanligt dör den efter 5 minuter utan strömsladden. Tar mobilen istället och surfar runt lite, blir uttråkad och försöker läsa med hjälp av ljuset från mobilen, fick klicka på en knapp var 10 sekund typ, hehe. Gav upp ganska fort, satte mig i min fåtölj och tittade på snön istället, rogivande? Nej, så satt jag alltså i ca 50 minuter och väntade på att antingen barnen skulle vakna eller att elen skulle komma tillbaks. Inget av det hände, fören lite efter 7 då alexander vaknar. Vi gick ner, satte lite eld på öppna spisen och läste lite bok, samt lekte lite lego.
Efter en stund kommer min hostmum ner, och viv vaknar. Frukost i halvmörker och sen spatserar vi över i för mig knähög snö till grannarna som tydligen fått behålla sin el (typ enda huset på hela gatan).
Var där till halv 12, hehe, fick värsta hotellfrukosten hos dem och det var VARMT i deras hus!
Vid ett gick strömmen igång igen, jag låg och läste bok och var inte alls beredd på att alla lampor skulle tändas, så jag höll på och dö, haha!
Skönt att vi har el iallafall, och att vi har världens bästa grannar!
Om ni vill veta så har det snöat hela natten, och hela dagen, har aldrig sett såhär mycket snö typ. Kanske när vi var i fjällen och jag var 10!
Ska läsa bok och chilla lite nu, försöka undvika datorn för en gångs skull.
Pussssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0